czwartek, 14 kwietnia 2011

Picie pokrzywy / Jak poprawiłam stan swoich włosów cz.1/5

Pokrzywa sama w sobie nie kojarzy się zbyt pozytywnie. Dzieciństwo, bąble, szczypanie.
Jednak dziewczyny, które chcą dbac o swoje włosy (czyli chyba wszystkie) powinny się z nią zaprzyjaźnic. Mianowicie:


Pokrzywa zawiera:

wapń, fosfor, żelazo, siarkę, potas, potas, jod, sód

witaminy: A, K, B2, C

związki aminowe, garbnikowe, kwas pantotenowy, kwas organiczny (mrówkowy, glikolowy, glicerolowy), olejki eteryczne, sole mineralne, chlorofil, serotoninę, histaminę, flawonoidy, fitosterole, karotenoidy.

Pokrzywa oczyszcza organizm z toksyn, wygladza cerę, wzmacnia włosy i powoduje ich szybszy porost. Pokrzywa może również wpływać łagodząco na przetłuszczające się włosy, ale wiekszy efekt w tym przypadku będa miały płukanki z pokrzywy.



Pokrzywę powinno się pic 2 razy dziennie. Ja piję raz, ale z dwóch torebek. Parzymy we wrzątku, jak najdłużej, pod przykryciem.



Skórę głowy również możemy masować naparem z pokrzywy. To nie tylko zmniejsza napięcie i poprawia krążenie, ale działa leczniczo w chorobach skóry głowy - przy łupieżu i łojotoku oraz przy wypadaniu włosów.

Na wizażu można znalezc klub pijaczek pokrzywy :)
http://wizaz.pl/forum/showthread.php?t=226323

23 komentarze:

  1. no raczej. ale to dobrze wróży, bo od października idę na business international, to może liczenie się przyda ^^ LOL
    pokrzywę ogarnę, czuję, że coś może z tego być ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. chyba się z nią zaprzyjaźnię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. hmm może spróbuje, mięta mi jakoś idzie to może i pokrzywa nie będzie taka zła w smaku:)

    OdpowiedzUsuń
  4. tez pije ale najlepiej smakuje na cieplo zimna jest ochydnaaaaa

    OdpowiedzUsuń
  5. Również podpisuję się pod tym postem :)
    Dodam, że pokrzywa to rewelacyjne źródło żelaza i jeśli ktoś ma problemy z niskim poziomem hemoglobiny również powinien się do pokrzywy przekonać
    Pozdrawiam A.

    OdpowiedzUsuń
  6. Tez pije :) nie jest zbyt smaczna ale jakos daje rade :D.. Polecam witaminę H na włosy i B6 :)osobiscie to stosuje..nie zapominam tez o nafcie kosmetycznej ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. no napoczatku pokrzywa ma ochydny smak, ale jak sie przyzwyczaicie moje drogie, to potem powinna wam nawet posmakowac.

    OdpowiedzUsuń
  8. A mi tam smakuje -w porównaniu z innymi herbatami które pijam w celu zrzucenia wagi tj.yerba mate i pu-ehr to pokrzywka jest najsmaczniejsza ;)) polecam;P

    OdpowiedzUsuń
  9. przypadkowo tu trafiłam. jestem desperatką w sprawie włosów :( i od jutra planuję zacząć pić pokrzywę, możesz coś więcej napisać o jej skutkach ? z góry dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  10. Piję pokrzywę dość regularnie od ponad roku,żeby organizm się nie przyzwyczaił robie sobie małe przerwy od czasu do czasu. Jestem po prostu zachwycona efektami jej picia. Włosy rosną mi znacznie szybciej i co najważniejsze znacznie poprawił się stan mojej cery. Naprawdę polecam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Włosomaniaczka16 stycznia 2013 23:05

    Ja piję pokrzywę już od pół roku, dodatkowo piję herbaty ze skrzypu polnego i biorę Calcium Pantotenicum (czy jak to się pisze ;p) po pokrzywie na początku dostałam wyprysków, ale z czasem minęły, jeżeli chodzi o paznokcie to szybciej rosną, są mocniejsze, ale piątki bym im nie dała, natomiast jeżeli chodzi o włosy to zdecydowanie są zdrowsze, nie są przesuszone, nie puszą się, a końcówki mniej mi się rozdwajają, jednak włosy rosły mi zawsze powolutku, a teraz jakiegoś super efektu też nie ma ;). Warto zauważyć, że po pokrzywie trzeba robić sobie przerwy, np. jak pije się ją miesiąc to zaleca się tydzień przerwy, albo po 3-miesięcznej kuracji-miesiąc przerwy. Aha i jeszcze jedno, dla osób, które nie przepadają za herbatą z pokrzywy polecam sok, ja kupuję w aptece za 15zł, łykam dwie łyżki dziennie popijam jakimś napojem, żeby zabić smak ;). Pozdrawiam :).

    OdpowiedzUsuń
  12. Pije i pomaga... Skonczylam 2 miesiac i wlosy sie wzmocnily... W smaku ochydna, ale zaczelam mieszac ze smakowymi cherbatkami i jest nie najgorsza.... Polecam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dla mnie smak jest okej. Nie jest gorzka więc pomalutku po łyczku można wypić.
    Nie wiedziałam natomiast że zawiera ona witaminę K, to dla mnie cudownie ponieważ mam problemy z żyłami. Przy przemęczeniu miewam krwotoki z nosa a jedyne co mi pomagało to nic innego tylko witamina K.
    Bardzo fajnie też jest z potasem. Większość ziółek w nadmiarze może go wypłukiwać.
    Należy jednak pamiętać o skutkach ubocznych.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja właśnie zaczęłam pić pokrzywę i skrzyp, zobaczymy czy będą efekty

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeśli ktoś nie lubi smaku pokrzywy, polecam dodać płaska łyżeczkę miodu, wtedy smakuje jak dla mnie po prostu fantastycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. "KarolinaR" nie można do ziół dodawać żadnego miodu i różnych takich bo zioła tracą na swojej wartości i zastosowaniu Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  17. taaa, cudowny elixir na porost włosów, popyt spotyka się z podażą, jak za dawnych czasów ; ]

    OdpowiedzUsuń
  18. Sama suszę majowe pokrzywy, polecam!

    OdpowiedzUsuń
  19. Już dołączam do miłośniczek pokrzywy ,ze względu na włosy które są moją bolączka

    OdpowiedzUsuń
  20. A ja piję herbatę pokrzywową z trawą cytrynową z Biedronki. I ma dobry smak oraz pięknie pachnie cytryną :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Dobrze, że zakupiłam pokrzywę w zielarskim, zmotywowałaś mnie do picia :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Pokrzywa to prawdziwa bomba witaminowa i posiada wiele właściwości prozdrowotnych. Żeby uzyskać lepsze efekty warto zamiast herbaty pić sok z pokrzywy - jest bardziej skoncentrowany i zawiera więcej substancji czynnych :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...